Uwolnić papier!
Kategorie: Wszystkie | O Rysiach | Prace plastyczne
RSS
poniedziałek, 25 czerwca 2007
Niesamowita akcja: mamy kalkulator ekologiczny

Ostatnio pokazały się wpisy sugerujące, a wręcz zarzucające nam brak jakichkolwiek działań wymierzonych we wrednych niszczycieli papieru. mamy więc dla Was niespodziankę!!! Działamy, tworzymy. Czytajcie więc poniżej:

Dzięki uprzejmości Greanpeace, firmy NetPress oraz Złotemyśli powstało coś z czego jestem na prawdę dumny: Kalkulator ekologiczny . Kalkulator jest dostępny juz pod adresem

http://www.ekokalkulator.pl

i na prawdę warto tam zajrzeć, żeby zobaczyć jakim strasznym oprawcą się jest.

Proszę wszystkich odwiedzających naszego bloga na oddanie na nas głosu tutaj. To nic nie kosztuje.

14:56, rys_zbik
Link Komentarze (4) »
środa, 20 czerwca 2007
Fujitsu – Siemens nie stoi za Rysiami!

W najnowszym wydaniu Polityki (25/2007) , w artykule poświęconym m.in. marketingowemu wykorzystaniu blogów, znalazła się informacja o blogu tajemniczej grupy Białowieskich Rysiów. Organizacja ta miałaby rzekomo promować produkowany przez m.in. Fujitsu-Siemens elektroniczny papier. Niniejszym pragniemy zdementować tę informację. Oto (prawie) cała, szokująca prawda.

Białowieskie Rysie to organizacja mająca na swoim koncie wiele spektakularnych akcji, m.in. demonstrację i czynną walkę na rynku jednego z miast, uwolnienie papieru toaletowego z biura bezdusznej korporacji, a także przechwycenie serwetek przetrzymywanych w budce z hot-dogami. Rysie nie promują żadnego z producentów e-papieru (choć jak najbardziej są zwolennikami tej technologii i uznają jej zbawienny wpływ na naszą wspólną przyszłość). Nasze działania (poparte przez szerokie rzesze społeczne, czego dowodem jest nadanie kilku miejscowościom w Polsce nazwy Rysie) wspiera NetPress , producent i dystrybutor prasy elektronicznej. Ukrywanie naszego protektora umożliwiło nam wielomiesięczną działalność na rzecz ochrony drzew w każdej, nawet przetworzonej postaci. Jak się okazuje, Pan Edmund, okoliczny znawca i degustator win, figurujący jako nasz sponsor, okazał się świetną przykrywką.

Teraz, gdy pętla się zaciska, a wkrótce i tak społeczeństwo dowiedziałoby się, kto faktycznie stoi za Rysiami, decydujemy się na ujawnienie naszych mocodawców. Jednak to nie koniec działalności na rzecz wspólnego dobra, jakim są otaczające nas lasy. Także teraz, bez ujawniania tajnych współpracowników, osobowych źródeł informacji oraz innych kontaktów operacyjnych, będziemy prowadzić krucjatę tak długo, aż uwolnimy papier od oprawców, czających się na każdym kroku.

Z rysiowym pozdrowieniem,
Ryś Ukasz, Ryś Żbik, Ryś Bodek i reszta stada

Uwolnić papier!
www.rysie.blox.pl

08:40, rys_zbik
Link Komentarze (6) »
wtorek, 20 marca 2007
Dawno, dawno, dawno temu...

Trochę juz czasu opłynęło od ostatniego wpisu, a nasza skrzynka pęka w szwach i dostajemy mnóstwo listów od naszych czytelników. Na dobry początek, poniżej jeden z nich podpowiadający jak można pomóc naszej matce naturze korzystając z najnowszych technologii. Respect dla "czytelnika zina sonic_3"! W Polsce są już do tego przymiarki (np. http://www.netpress.pl ), ale o tym w którymś z następnych wpisów. Oto liścik:

"Witam.
Trochę interesuje się ekologią i wydaje mi się, że mam dobry pomysł na walkę z nadmierna ilością zużywanego papieru. Z pomocą przychodzi nam nowoczesna technika.

Chodzi mi oczywiście o e-papier, czyli mały wyświetlacz imitujący papier, nie mylić z wyświetlaczami z komórek :P.
Przełom w e-papierze zrobiła firma Jujitsu, która stworzyła rodzaj wyświetlacza, który nie potrzebuje energii do wyświetlania obrazu, energia potrzebna jest jedynie do zmiany obrazu, a następnie obraz zostaje utrwalony.

-----------------------------------------------
Oryginalny artykuł:
Zaprezentowany przez Fujitsu wyświetlacz wydaje się być idealnym rozwiązaniem w dziedzinie elektronicznych publikacji. Urządzenie jest elastyczne, w czasie pracy zużywa niewielką ilość energii, a po odcięciu zasilania zostaje na nim ostatnio prezentowany obraz. Wyświetlacz wydaje się być idealny na długie wakacyjne podróże: jest giętki (nie pogniecie się w plecaku), wyświetla w kolorze (czyli "Kajko i Kokosz" będą się na nim całkiem nieźle prezentować), a przy okazji zużywa nikłe ilości prądu elektrycznego. Najciekawszą jego funkcjonalnością jest jednak fakt, że wynalazek Fujitsu potrzebuje porcji energii tylko do wygenerowania nowego obrazu. Natomiast samo wyświetlanie w żaden sposób nie obciąża akumulatorka czy baterii.

Zdaniem producenta nowe wyświetlacze przydadzą się w branży reklamowej, w restauracjach (menu), słowem: wszędzie tam, gdzie obraz zmieniany jest stosunkowo rzadko, a mimo tego powinien być on łatwy w aktualizacji.

Fujitsu twierdzi, że dzięki wykorzystaniu trzech niezależnych warstw w kolorach czerwonym, zielonym i niebieskim (RGB), prezentowane na ekranie barwy są znacząco bardziej nasycone niż w przypadku wyświetlaczy LCD.
Zdjęcie owego wyświetlacza: http://i.wp.pl/a/f/jpeg/8592/wyswietlanie_bez_pradu.jpeg

Linki do stronek o tej tematyce
O Fujitsu e-paper: http://www.akibalive.com/archives/000515.html
http://www.abc.net.au/science/news/stories/s849868.htm

Oraz dużo info jest na wikipedi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/LIBRI%C3%A9
http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_elektroniczny

Polska recenzja:
http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_139287.html

O papierze elektronicznym warto pisać, warto tę technologie rozpowszechniać, bo może się ona bardzo przyczynić do zniknięcia z naszej rzeczywistości czasopism, gazet czy ulotek reklamowych. Ba, pojawiła się nawet bateria do e-papieru gabarytami przypominająca zwykłą kartkę, opis z zielonych migdałów: http://www.zielonemigdaly.pl/?p=14

Choć myślę, że przy tej ilości zużywanej energii taki papier może być zasilony elastycznymi ogniwami słonecznymi :)

Pozdrawiam.
Czytelnik zina sonic_3 :)

btw. odwalacie kawał dobrej roboty nakreslając ludzia skale problemu za co respekt :)"

P.S. Dodam jeszcze do tego, że sam ostatnio stałem się szczęśliwym posiadaczem Sony Reader'a, oparta na technologii e-ink. Może w następnym wpisie pojawi się recenzja...

09:31, rys_zbik
Link Komentarze (4) »
poniedziałek, 19 lutego 2007
Tylko krowa nie zmienia poglądów

Decyzja o budowie autostrady koło Augustowa jest totalnym absurdem. Jedynymi osobami, które tego chcą to niektórzy mieszkańcy Augustowa, którzy fakt od dawna narzekaja na TIR'y więc bardzo łatwo ich zmanipulować. Wmawia się im, że to jedyna słuszna decyzja. A oni...? Widomo jak coś przeszkadza, to najłatwiejsza jest pierwsza lepsza decyzja.

Najdziwniejsza jest w moim odczuciu postawa władz, które nie zważając na głos ludzi (i to nie setek, ale tysięcy) prostestują, krzyczą. Pewnie to nieważne, bo i tak nie Ci ludzie głosują na obecne władze. Gdzie głos ludzi? I to jest demokracja...?

Do tego dochodzą jeszcze kary unijne, które powinny skłonić niektórych do walnięcia siebie w pierś i przyznania do pewnych błędów. Jak to mówią: tylko krowa nie zmienia poglądów. Widać, że niektórym jeszcze daleko do takiej krowy, a zasada konsekwencji w działaniu ich zdominowała na dobre.

20:42, rys_zbik
Link Komentarze (3) »
piątek, 19 stycznia 2007
Ale wieje! Prognoza pogody na 2056 rok

No tak, za oknem duje niemiłosiernie tak, że co i raz w firmie w której pracuje zanika prąd. Jeszcze kilka lat temu myślałem, ze z ta pogoda to jakieś bzdury i nic na pewno się takiego nie wydarzy. Poprzednia zima była na prawdę chłodna i było pełno śniegu (co mnie jako zagorzałego snowboardzistę strasznie ucieszyło). Ten rok jest zgoła całkowicie inny (jak każdy widzi i słyszy za oknem). Tak, dla pewnego rozluźnienia, zapraszam do obejrzenia kilku całkiem sympatycznych filmików. Jest to prognoza pogody dla Polski na rok 2056

Prognoza na jesień  no tak  zima

I wiecie co mnie najbardziej cieszy...? Że żaden z nas nie należy do żadnej oficjalnej, oprócz naszej rysiowej grupy, organizacji "eko", a mamy takie poglądy jak mamy!

13:50, rys_zbik
Link Komentarze (4) »
niedziela, 14 stycznia 2007
Wspaniałe humbaki!

Witam, tym razem udało mi się znaleźć w necie na prawdę świetny filmik o wielorybach. Mimo, że to takie wielkie zwierzęca pewnie nie jedno twardziela film chwyci za gardło. Oczywiście wszystko po to, aby zacząć patrzeć w sposób odpowiedzialny na świat w którym żyjemy. Podobnie jak patrzymy np., w ekonomii na firmę i wszystkie działania podejmowane wewnątrz są "kosztem" tak samo trzeba spojrzeć na swoje życie i wszystko to co robimy ma wpływ na to w jaki świecie będziemy żyli.

P.S. W styczniowym National Geographic (www.ngm.com/0701) jest spory artykuł o humbakach, a na stronie internetowej można pobrać kilka ciekawych materiałów.Zachęcam raczej do zajrzenia na stronę, bo jak na razie wersji elektronicznej (e-wydania takiego jak nasz zin) nie ma. Widocznie tak szacowne wydawnictwo nie do końca myśli o naturze.

 

23:52, rys_zbik
Link Komentarze (14) »
niedziela, 07 stycznia 2007
Globalne ocieplenie w Polsce. Jak możesz pomóc?
Patrzac ostatnio intensywniej na to co sie dzieje w Polsce czy wogole na swiecie coraz bardziej niepokoi mnie zjawisko globalnego ocieplenia. Teraz niektorych moze cieszyc fakt, iz w grudniu czy styczniu zdarzaja sie dni, kiedy nie trzeba nosic kurtki, ale prognozy sa bardzo, bardzo niepokojace i dotkna zarowno mnie jak i kazdego/da z Was. Oto jaki klimat dla Polski na okolo 2050 ulozyl mi sie po przeczytaniu pokaznej liczby publikacji na temat ocieplenia klimatu.

Zimy bede bez sniegu z temperaturami jak teraz tej zimy mamy - czyli 5 -15 stopni.

Wiosna i jesien bedzie okresem huraganowych wiatrow (nawet do 200 km/h), zwlaszcza na wybrzezu, beda tez ogromne powodzie, przy ktorych ta bodajze z 1996 roku byla srednia, zdarzac sie bede tez tornada, a przedwszystkim te pory roku beda zanikac i bardzo szybko w kwietniu beda juz temperatury powyzej 30 stopni.

Lato okres dlugotrwalej suszy i ogromnych upalow. Temperatury beda dochodzic do 40-43 stopni, a nie padac moze wogole od miesiaca do 3.

Poza tym duze czesci Gdanska, Szczecina czy Swinoujscie zatona w wyniku podniesienia poziomu morza od 0,5 metra do 1 metra.

No ale i tak mamy byc w lepszej sytuacji niz np. Hiszpania czy Portugalia, ktora ma byc juz calkiem blisko klimatu pustynnego i miejscem raczej nie nadajacym sie do zycia.

Napisze tylko, iz zebrane przezemnie prognozy nie sa prognozami grup ekologicznych. Powstaly na ten temat powazne opracowania naukowe np. ten http://www.stabilisation2005.com/

Z racji tego, iz ja czy kazdy/a z Was moze cos zrobic, aby zmniejszyc moc czekajacych nas katastrof, polecam ponizszy link :

http://www.wwf.pl/kampanie/kampania_energia1_link.php

Jak by kto chcial podyskutowac to zapraszam do dyskusji.
22:37, rys_zbik
Link Komentarze (18) »
wtorek, 02 stycznia 2007
Wspieramy ekologiczne inicjatywy

Szukaliśmy ostatnio ekologicznych, a zarazem kompetentnych inicjatyw w necie. Pojawiało się kilka mniejszych i większych projektów, ale naszą uwagę przykół przede wszystkim serwis www.zielonemigdaly.pl , który prezentuje w sposób nad wyraz ciekawy nowe ważne i odpowiedzialne inicjatywy. Jeżeli nie słyszeliście jeszcze o rowerach składanych do metra, pomysłów na prowadzenie w sposób ekologiczny biznesu (tak też można zarobić!!!), elektronicznych wydaniach gazet i innych zajrzyjcie tam. Jak ktoś znajdzie jeszcze chwilę, aby skometować co o takich stronach sądzi dopełni się czara naszej wdzięczności.

Zdrówko wszystkim w Nowym Roku!

23:45, rys_zbik
Link Komentarze (6) »
środa, 27 grudnia 2006
Jak tam po świętach?

Generalnie świeta, jak to święta. Było fajnie, rodzinnie, kilka wizyt u znajomych (późne powroty do domu i dzisiejszy cięższy poranek). Najważniejsze że znalazłem kilka wolnych chwil, aby odpocząć od codziennej pracy. Dla mnie w świetach jest najwazniejsze to, że nigdzie nie trzeba się spieszyć i za niczym gonić. Muszę sie też przyznać do tego, że łakomym okiem patrzyłem w tym roku na karpia, ale zgodnie z postanowieniem oparłem sie pokusie i ograniczyłem się do innych (sprzedawanych juz jako mrozonki) stworzeń.

A jak tam było u Was? Zdarzyło się coś niezwykłego, coś Was natchnęło, zdziwiło, ucieszyło?

09:51, rys_zbik
Link Komentarze (3) »
sobota, 23 grudnia 2006
Wielki sukces na koncie Rysi!

Witam, witam, witam. Ogłaszam wszem i wobec, że nasz wspaniały film na youtubie, wrzucony przez jednego z naszych zwolenników obejrzało juz ponad 10.000 osób (http://www.youtube.com/watch?v=ucGq8HRCRuU ). To całkiem sporo jak na poczatek. Jeżeli będzie nas przybywac w takim tempie jak teraz to za rok bedziemy mieli ze 100 aktywnie działających członków (oczywiście wolontariusze mile widziani). Przypominam też niewtajemniczonym o co walczymy:

  • uwolnienia papieru i przywrócenia mu godności jako zjawisku posiadającemu uczucia i świadomość
  • zaprzestania wykorzystywania drewna do celów jakichkolwiek
  • rozliczenia osób używających papieru w toaletach
  • skazania na ciężkie prace w szkółkach leśnych wszystkich bibliotekarzy
  • zamknięcia zakładów papierniczych i przerobienia ich na plantacje roślin
  • wycofania papierów wartościowych z giełd - surowego karania dzieci posługujących się papierem kolorowym

 

18:50, rys_zbik
Link Komentarze (7) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5
Skrzynka donosów
Popieraj Rysie!!!
Jeśli popierasz działania RYSIÓW opublikuj nasze godło na swoim blogu lub stronie WWW !!!

Wygeneruj kod do wstawienia na www

Skopiuj poniższy kawałek kodu i umieść go w kodzie swojej swojej strony HTML lub na swoim blogu.

Pomoc: Po zalogowaniu się do trybu edycji swojego bloga, przejdź do zakładki Wygląd. W podsekcji Elementy, na dole znajdziesz pole na kod HTML, w które możesz wkleić podany poniżej kawałek kodu.

Pobierz Rysiowy ZIN

Ściągnij naszego wspaniałego zina w którym zobaczysz nasze akcje na prawie żywo!!!

Instrukcja ciągnienia zina

Pobierz zina

Kliknij poniższy link, aby pobrać zina.

Blog sponsorowany
Naszym sponsorem jest miejscowy znawca win - podobno Edmund. Niebawem go zobaczycie !!